Звіт керівника ДНЗ №84 Боднарук
Світлани Сергіївни
про підсумки роботи закладу за 2018-2019
навчальний рік.
На
виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 28 січня 2005р. «ПРО ЗАПРОВАДЖЕННЯ ЗВІТУВАННЯ КЕРІВНИКІВ ДОШКІЛЬНИХ, ЗАГАЛЬНО-ОСВІТНІХ ТА
ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ
ЗАКЛАДІВ» у ДНЗ №84 проходять загальні збори. Звітування
керівника навчального закладу має на меті подальше утвердження відкритої і
демократичної державно-громадської системи управління освітою, поєднання
державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання
управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності
у навчальному закладі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної
мотивації.
Наш
дошкільний навчальний заклад розпочав свою роботу 25 жовтня 1966 року у відомчий належності
заводу імені 61 Комунару. З вересня 1995 року дошкільний заклад підпорядковується
управлінню освіти виконкому Миколаївської міської ради.
Зараз у нашому
дошкільному закладі функціонує 8 груп: 2 групи для дітей раннього віку, 4 групи
для дітей передшкільного віку, 2 групи для дітей з порушеннями мовлення.
Свою керівну
діяльність здійснюю відповідно до Конституції України, Законів України «Про освіту»,
«Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, Статуту ДНЗ
№ 84, інших законодавчих актів. Намагаюся забезпечувати реалізацію
державної політики в галузі освіти та підвищити ефективність взаємодії
педагогів та родин, поінформованість батьків про діяльність дошкільного
навчального закладу.
Весь
колектив нашого закладу працює на реалізацію завдань дошкільної освіти:
- збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я
дитини;
- виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини,
поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, регіональних мов або мов
меншин та рідної мови, національних цінностей Українського народу, а також
цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та
довкілля;
- формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття
нею соціального досвіду;
- виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення
соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;
- здійснення соціально-педагогічного патронату сім’ї.
Головними
завданнями закладу є:
o гармонізація процесу входження дитини у
широкий світ шляхом збалансування навчально-виховного впливу дорослого та
індивідуального досвіду , системи цінностей, інтересів, прагнень дошкільників;
o забезпечення позитивної
партнерської взаємодії педагогічної та батьківської громадськості
Ці завдання дошкільний
заклад реалізує у тісній взаємодії з сім’єю і школою.
Збереження та
зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей – це основний напрямок роботи
дошкільного закладу. На це спрямована низка заходів: фізкультурно-оздоровча
робота, профілактичні щеплення та медичні обстеження дітей, контроль за фізичним
розвитком кожної дитини, загартуванням, харчуванням дітей, який безпосередньо
здійснює спеціаліст із стажем більше 30 років, старша медична сестра Машко Л.В.
Всі діти за
антропометричними даними розвиваються гармонійно.
Аналіз стану
захворюваності показав, що кожна дитина у середньому не відвідувала дошкільний
заклад, у зв’язку із хворобою, 10,9
днів, тоді як у минулому році цей показник становив 9,1 на рік.
На сьогодні у дошкільному
закладі
І група здоров'я – 97 дітей
ІІ група здоров'я – 65 дітей
ІІІ група здоров'я – 1 дитина
IV група здоров'я –
Харчування дітей у нашому
дошкільному закладі, як і у більшості садків по місту, здійснюється
працівниками комбінату суспільного харчування. На сьогодні вартість харчування
складає 20,1/26,15, з яких батьки сплачують 60% (12.06/15.69). Харчування дітей
організується наближено до встановлених нормативів.
Одним з
важливих питань роботи дошкільного закладу – є охорона дитинства. Громадський
інспектор з охорони дитинства Короткова І.І. сприяє вирішенню проблем
соціального захисту дітей з сімей пільгових категорій. У дошкільному закладі
своєчасно виявляється та ведеться облік дітей, позбавлених батьківського
піклування, ведеться необхідна нормативна документація з цього питання.
Соціально-педагогічний аналіз
o
багатодітних
сімей – 9;
o
малозабезпечених
– 1
o
дітей
під опікою –
o
дітей-інвалідів
–
o
дітей,
постраждалих внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС – 2
o
сімей
УБД - 26
У ДНЗ складена колективна
угода між адміністрацією та профспілкою дошкільного закладу на 2019-2023рр.,
головою ПК є вихователь Сосевич А.П. та Програма розвитку закладу на 2018-2019
рр.
Багато уваги в
дошкільному закладі приділяється охороні праці. Керівники структурних
підрозділів завгосп Пономарьова Н.А., вихователь-методист Пушкаренко Л.В..,
старша медична сестра Машко Л.В. здійснюють своєчасний контроль за дотриманням
вимог з організації охорони праці. У належному стані законодавча та
нормативно-методична документація. Ведеться навчання та якісний інструктаж
працівників ДНЗ, загально садові об’єктові тренування. Зусилля працівників
дошкільного закладу та батьків спрямовані на поповнення обладнання приміщень
предметами побуту та підтримку у належному стані санітарно-гігієнічних умов
перебування дітей у ДНЗ, з урахуванням норм безпеки життєдіяльності.
Наше
„маленьке” господарство постійно потребує уваги й матеріальних затрат. Завдяки
матеріальній підтримці батьків та УО ми
маємо такий затишний, гарний, естетичний садочок. Завгосп Н.А. Пономарьова із
штатом з одного робітника Джердж М.І. та персоналу обслуговування з 11 жінок
утримують ДНЗ у належному стані, займаються благоустроєм території.
Так, за 2018-2019 навчальний
рік спільними зусиллями вдалося:
- Придбано водонагрівач, болгарку, праску
- Придбано спецодяг (13 шт.)
- Пошито шторну композицію в зал
- Замінено крани (5), арматури для бачків (13), замки (6)
- Виготовлено лавку надвірну, пісочниці (яс.гр., ст )
- Здійснено річну передплату на фахові видання, придбану методлітературу
- Придбано побутову хімію, миючі засоби ( 1р. на 2 місяці)
- Придбано посуд, кухонне обладнання на харчоблок
- Замінено альтанку на майданчику групи «Бджілка» (УО)
Усі
звіти щодо використання бюджетних та благодійних коштів розміщені на блозі ДНЗ
у розділі «Фінансовий звіт».
Дошкільний навчальний заклад
№84 на 01.09.2019 був укомплектований кадрами за штатним розкладом. На
сьогодні є вакансії: вихователь, робітник
з комплексного обслуговування будівлі. Кадрове розміщення по вікових групах
базується з урахуванням професійних та особистісних якостей працівників,
досвіду їхньої роботи, стилю взаємодії дорослих між собою та з дітьми певної
групи. Демократичний стиль керівництва у ДНЗ сприяє реалізації можливості всіх
учасників освітнього процесу.
У дошкільному закладі існує
міцне підґрунтя досвідчених педагогів, таких, як Короткова І.І., Качур І.Є.,
Кірічок С.І., Сосєвич А.П..
Віковий
рівень педагогів складає у середньому 40 років.
Робота з
підвищення кваліфікації педагогів проходить згідно з Типовим положенням про
атестацію педагогічних працівників. Атестація сприяє зростанню професійної
майстерності педагогів та підвищенню їхньої соціально-психологічної культури.
Кожен педагог, який атестується працює над виконанням особистого творчого
плану, що реалізується у різних формах методичної роботи: міської та внутрішньо
садкової.
З метою
підвищення професійного рівня педагоги закладу регулярно за графіком проходять
курси підвищення кваліфікації при Миколаївському обласному інституті
післядипломної педагогічної освіти. У цьому році курсову перепідготовку пройшли
4 педагога.
За наслідками атестації педагоги
мають такі кваліфікаційні категорії:
-
не
підлягали атестації – 3 педагогів;
-
відповідають
посаді,яку займають – 2;
-
спеціалісти
– 3;
-
спеціаліст
ІІ категорії – 2 педагога;
-
спеціаліст
І категорії – 1 педагог;
-
спеціаліст
вищої категорії – 6;
-
Звання
«вихователь-методист» - 2;
-
Звання
«старший вчитель» - 1;
-
Звання
«старший вихователь» - 1.
Колектив
дошкільного закладу впроваджує в практику життя педагогіку співробітництва. У
роботі з дітьми дорослі спираються на особистісно-орієнтовану модель взаємодії.
Педагоги гнучко, залежно від віку та обставин, займають різні позиції у
взаємовідносинах з дітьми, виступають у ролі наставника, партнера чи
спостерігача за дитячою діяльністю. Такі взаємовідносини позначаються на
проведені всього навчально-виховного процесу та дають добрі результати при
обстеженні знань, умінь та навичок дітей.
У дошкільному закладі у
цьому році фізкультурні заняття проводилися вихователем з фізичного виховання Качур
І.Є., які під її керівництвом набували чіткості, організованості, плідності та
результативності, а дошкільники належного фізичного розвитку.
З метою виправлення
мовних недоліків та корекції звукової вимови дітей, що потребують допомоги
фахівців функціонують спеціальні групи для дітей з вадами мови. Працює з дітьми
по подоланню їх мовленнєвих вад професійно компетентний вчитель-логопед Соломко
І.А.
Музичне виховання у
садових групах у цьому році здійснювала музичні керівники Бурцева Ю.М.,
Свідецька І.В. у тісному контакті з вихователями вікових груп. Всі співробітники
дошкільного закладу творчі, талановиті люди, які вміють заохочувати батьків до
участі у музичному вихованні дітей.
Які цікаві заходи за
участі педагогів,батьків та дітей
відбулися?
Тематичні
дні, тижні, місячники, проекти
Неймовірні свята і розваги, театри,
флешмоб
Творча майстерня педагогів, фотогалерея
Конкурс, виставки
Екскурсії
Відкриті заходи для батьків
Про цікаве життя у садочку можна дізнатися на блозі закладу, в
розділі «Новини» (http://dnz84leleka.blogspot.com/ )
Незважаючи на
зміни у стандартах дошкільної освіти, підвищення критерій вихованості та
навченості, педагоги нашого закладу вирішують завдання підготовки дітей до
навчання у школі, які висунуті державною програмою, суспільством, часом.
Випускники дошкільного
закладу навчаються у загальноосвітніх школах мікрорайону №32 та №51, з якими садок
працює у тісному контакті. Цього року у «Журавлику» було 38 випускників.
Розуміння того, що саме в
сім’ї закладаються підвалини повноцінного фізичного та психічного розвитку
дитини, спонукає дошкільний заклад до пильного вивчення запитів, потреб і вимог
сучасної сім’ї. Всі питання, проблеми, що виникають в ході роботи, колектив
працівників дошкільного закладу вирішує разом з батьками вихованців. Форми
роботи з родинами мають не штучний характер, а є дієвими, результативними.
Особливе значення у закладі приділяється якості методичної роботи (керує методичною службою вихователь-методист Пушкаренко Л.В.), форми якої є дієвими та ефективними, створюють атмосферу впевненості педагогів у своїх професійних якостях та надають можливість для їхньої самореалізації:
З напрямками, формами та результатами роботи колективу дошкільного закладу знайомі колеги міста, області. В квітні місяці в рамках міської Педагогічної лабораторії «Конструктор професійної діяльності вихователів груп раннього віку» ми представляли досвід роботи щодо організації освітньо-виховної роботи з дітьми раннього віку.
З напрямками, формами та результатами роботи колективу дошкільного закладу знайомі колеги міста, області. В квітні місяці в рамках міської Педагогічної лабораторії «Конструктор професійної діяльності вихователів груп раннього віку» ми представляли досвід роботи щодо організації освітньо-виховної роботи з дітьми раннього віку.
Дошкільний
заклад підтримує тісний контакт з Науково-методичним центром, є базою
Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти,
співпрацює з МНУ ім. Василя Сухомлинського.
У кінці
доповіді зазначу: як керівник талановитого колективу, готова до старту для
нових звершень.
07.06.2019 С.Боднарук
Немає коментарів:
Дописати коментар